piątek, 4 sierpnia 2017

Zapowiedzi literackie: lato/jesień 2017

Wiadomo nie od dziś, że nowości do księgarń wlewają się z taką samą intensywnością, z jaką woda buszuje w wodospadzie Niagara. I jak sama nazwa wodospadu podpowiada - nie ogarnia się tego ogromu! Ale! Ja Wam pomogę! Bo ja jak ryjówka przegrzebałam ostatnio internety i inne zakamarki katalogowe i wybrałam siedem pereł! Ale takich pereł, że bym je chciała już mieć i przytulać, poukładać wokół siebie na kanapie i czytać wszystkie jednocześnie. Zapewne podejrzewacie, że pojawi się tu Wydawnictwo Muza z nowymi tytułami Zafóna i Murakamiego. Ale także mam dla was dwie genialne zapowiedzionowości od Wydawnictwa Bosz i perłę nad perłami od Kultury Gniewu. Zapraszam do lektury, oto nasze letnio jesienne królowe:


Tutył: Labirynt duchów
Wydawca: Wydawnictwo Muza
Liczba stron: 928 (kocham grube książki!)
Data wydania: 11.10.2017

Zaczniemy od Carlosa Ruiza Zafóna i książki, która zamyka cykl barceloński. Bardzo jestem jej ciekawa, choć obawiam się, że nic nie będzie już tak magiczne jak Cień wiatru. Ale Zafón to Zafón, więc wiadomo, czekam z szybkim biciem serca na Labirynt duchów, a wszystkich, którzy czekają ze mną zapraszam do rzucenia okiem na moją wędrówkę literacką po Barcelonie śladami Cienia wiatru, to na pewno pomoże w wielkim oczekiwaniu.

Jako rzecze wydawca: Daniel Sempere nie jest już tym samym chłopcem, który odnalazł egzemplarz Cienia wiatru na Cmentarzu Zapomnianych Książek. Jest teraz młodzieńcem, który wciąż nie może sobie przypomnieć twarzy swojej matki i który koniecznie chce poznać prawdę. Czar opowieści spowija nas, prowadzi przez niewiarygodną, fascynującą i misternie skonstruowaną historię, w której pojawiają się wszyscy bohaterowie sagi, ich prawdy i tajemnice, by złożyć się na powieść, która wkrótce stanie się legendą. Niezapomniana historia, która przypomni ci, dlaczego kochasz czytać książki.


Tytuł: Mitologia słowiańska
Autor: Jakub Bobrowski, Mateusz Wrona
Wydawca: Wydawnictwo Bosz
Liczba stron: 160
Data wydania: 10.10.2017

Bestiariusze słowiańskie wydawane przez Bosz chyba wszyscy znamy, zatem Mitologia słowiańska na pewno będzie arcydziełem. Ogromne mnie cieszą te wszystkie publikacje związane z naszą dawną wiarą. Ogromnie! Odliczam dni!

Jako rzecze wydawca: Mitologia słowiańska Jakuba Bobrowskiego i Mateusza Wrony zabiera czytelników w fascynujący świat pradawnych Słowian oraz ich wierzeń. Autorzy, w oparciu o aktualne opracowania naukowe z dziedziny historii, religioznawstwa i językoznawstwa, w sposób barwny i pobudzający wyobraźnię prezentują sylwetki pradawnych bogów i herosów, jak również postaci słowiańskiej demonologii. Tym, co wyróżnia Mitologię słowiańską spośród innych dostępnych tego typu książek jest przyjazny każdemu czytelnikowi język przedstawionych historii, pozbawiony naukowych, często trudno rozumianych terminów. Publikacja ta jest zbiorem fabularnych opowiadań ilustrujących treść słowiańskich mitów, jednak wszystkie kulturowo-historyczne składniki zawartych w niej tekstów – imiona bóstw i demonów, ich atrybuty i zachowania – zgodne są z wiedzą naukową. W połączeniu z atrakcyjną i przejrzystą formą narracji, czyni to niniejsza książkę atrakcyjną nie tylko dla badaczy historii Słowian, ale także miłośników literatury fantasy, gier komputerowych i wszelkich działań mających charakter rekonstrukcji przeszłości.


Tytuł: Obietnica następcy. Prawo milenium - Księga III
Wydawca: Galeria Książki
Liczba stron: 512
Data wydania: 13.09.2017

Ile prowadzę tego bloga, a będzie już tego z siedem lat, tyle zachwycam się Trudi Canavan. Tak samo, jak Harry Potter, zabiera mnie ona w magiczne zakątki innych światów. Ma lepsze i gorsze książki, natomiast cykl Prawo milenium osobiście zaliczam do tych lepszych. Co prawda czytałam tylko pierwszy tom i odłożyłam dalszą lekturę do momentu, aż wyją wszystkie części, ale tak, czuję sercem, że to jedna z jej lepszych rzeczy. 

Jako rzecze wydawca: Od konfrontacji buntowników z Raenem minęło pięć lat. W tym czasie Qall, chłopiec ocalony przez Rielle, bezpiecznie dorósł wśród Podróżników, a Tyen znalazł sobie nowy dom i ukrył się przed ludźmi, którzy okrzyknęli go zdrajcą i nazwali Szpiegiem. Pięć lat chaosu, nad którym Baluka i Odnowiciele ledwie byli w stanie zapanować. Wszędzie toczą się wojny, niektóre światy zostały opanowane przez machiny wojenne, inne pozbawili mocy magowie pragnący nieśmiertelności. W czasach gdy wojna zagraża z trudem wypracowanemu przez Rielle i Tyena pokojowi, a Qall wkracza w dorosłość, lojalność zostanie poddana próbie. Złożone obietnice mogą wszystko zmienić. Zależy od nich życie Qalla. Dahli ma bowiem możliwość przywrócenia władzy Raenowi i nie cofnie się przed niczym, by osiągnąć swój cel.


Tytuł: Ludzie na drzewach
Wydawca: W.A.B.
Liczba stron: 576
Data wydania: 13.09.2017

Odkąd przeczytałam, a raczej przeżyłam i przecierpiałam Małe życie wiedziałam, że sięgnę po każdą książkę Yanagihary. Ludzie na drzewach to jej debiut i z tego, co wyczytałam w zagranicznych recenzjach, nie jest tak mocna i dobra jak Małe życie, jednak te opinie nie powstrzymają mnie przed sięgnięciem po tę książkę i wyrobieniem sobie własnego zdania. Z pewnością się nim z Wami podzielę.

Jako rzecze wydawca: Amerykański lekarz na wyprawie w niezbadane rejony Pacyfiku dokonuje odkrycia, które odmieni jego życie i cały świat nauki. Niepokojąca, trzymająca w napięciu i tragiczna w wymowie opowieść o zderzeniu odmiennych kultur, stawiająca pytania o granicę między dobrem i złem, altruizmem i egoizmem. Przejmujący debiut Yanagihary jest też próbą rozstrzygnięcia odwiecznego dylematu: czy wielkie umysły mają prawo do życia poza moralnymi normami?


Tytuł: Zawód: powieściopisarz
Wydawca: Wydawnictwo Muza
Liczba stron: 288
Data wydania: 16.08.2017

Długo czekałam na tę książkę. Nie na powieść Murakamiego, a na jego eseje o twórczości. Czekałam na nią zanim nawet wiedziałam, że powstanie. Ja po prostu czułam, że on ją kiedyś stworzy. I jest. Już niedługo, zaledwie za parę dni. Czuję, że będę z nią spać, jeść i chodzić do pracy.

Jako rzecze wydawca: Eseje zawarte w tym tomie Haruki Murakami zaczął pisać mniej więcej sześć lat temu. Już znacznie wcześniej czuł potrzebę, by opowiedzieć czytelnikom o swojej twórczości i o tym, jak to jest być pisarzem. Teksty z tej książki mogą być potraktowane jako eseje autobiograficzne, ale Murakami pisząc je, nie miał takiej świadomości. Chciał tylko pokazać swoją pisarską drogę i podzielić się refleksjami na temat twórczości w ogóle. "Nie bardzo wiem, na ile te w pewnym sensie egocentryczne, prywatne teksty – będące raczej zapisem prywatnych spekulacji na temat procesu pisania niż przesłaniami – przydadzą się czytelnikom. Bardzo bym się cieszył, gdyby naprawdę choć troszkę się komuś przydały". 


Tytuł: Cięcie - włosy ludu polskiego
Autor: Joanna Ambroz
Wydawca: Wydawnictwo Bosz
Liczba stron: 64
Data wydania: 24.07.2017

Włosy. Uważam je za jedną z najmagiczniejszych rzeczy w człowieku. Tuż poza słowami. Uwielbiam wszelkie możliwe przesądy związane z włosami i oto jest... jest o nich książka. Wydawnictwo Bosz mnie rozpieszcza.

Jako rzecze wydawca: Książka autorstwa Joanny Ambroz i Pawła Zieglera, pięknie ilustrowana, odwołująca się do przesądów, wierzeń oraz aspektów społecznych dotyczących włosów w kulturze polskiej, napisana na podstawie ksiąg z XIX i XX wieku. Ilustrację książki stanowią znakomite rysunki Joanny Ambroz o ograniczonym rysunku przedstawiającym postać ludzką, osadzoną w figurach geometrycznych, abstrakcyjnych. W ilustracjach zawarty jest klucz wizualny przedstawiający włosy.


Tytuł: Czerwone wilczątko
Autor: Amélie Fléchais
Wydawca: Kultura Gniewu
Liczba stron: 80
Data wydania: 04.08.2017

To jest właśnie ta perła nad perłami, o której wspominałam na początku. Moje dzikie uwielbienie do baśni o Czerwonym Kapturku przeżyło szok i ogrom zachwytu, gdy tylko zobaczyłam tę zapowiedź. Oczywiście już wygrzebałam z internetów ilustracje z tego komiksu i są absolutnie przemagiczne. Z tą książką także zamierzam spać, jeść i chodzić do pracy.

Jako rzecze wydawca: Pewnego dnia wilczyca wróciła z polowania z pyskiem pełnym tłustych zajęcy i rzekła do swojego dziecka: "Zaniesiesz babci tego pięknego zająca. Wypadły jej zęby i nie może już polować". Małe wilczątko, które zawsze ubiera się na czerwono, rusza w stronę domku babci. Niestety, gubi drogę, zjada zająca, a co najgorsze, niepomne słów mamy wchodzi do lasu martwych drzew, gdzie mieszkają myśliwy i jego córka. Nieszczęście!
Czerwone wilczątko autorstwa Amélie Fléchais to przepiękna i przewrotna wariacja na temat Czerwonego kapturka, słynnej baśni Charles'a Perraulta. Tutaj wilki wcale nie są tym, czym się wydają.

~*~

To już wszystkie perły z moich osobistych zapowiedzi. Oczywiście jesień niesie nam jeszcze parę czytelniczych gratek, takich jak piątą częścią Millennium pióra Davida Lagercrantza, Słup ognia Kena Folletta, nowa książka Zadie Smith. Nowymi tytułami uraczą nas także Aneta Jadowska, Jakub Ćwiek, Marek Krajewski, Jakub Małecki i Dan Brown. Remigiusz Mróz także ma napisać coś nowego - cóż za zaskoczenie! 

Na co czekacie najbardziej? Opowiedzcie!

12 komentarzy:

  1. Czy tylko ja mam wrażenie, że lato nie obfituje w książki? Brakuje mi tego, że nie zachwycam się książkami, nie mówię sobie: Muszą ją mieć już!. Przymus wewnętrzny. Może następne miesiące przyniosą dla mnie coś wyczekiwanego. A może wśród tych zapowiedzi trafi się jakaś perełka :)
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do siebie na akcję reklamową
    nalogowyksiazkoholik.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właściwie to lato nigdy nie obfitowało w super nowości... Za to jesienią wydawcy zalewają nas must haveami :D I zawsze sobie myślę, że lato jest w takim razie na nadrabianie zaległych domowych stosików ^^

      Usuń
    2. Ja tego lata odkryłam już dwie perełki. Jedną z nich jest najnowsza książka Katarzyny Puzyńskiej "Czarne narcyzy", druga to "Prokurator" Pauliny Świst, obie są rewelacyjne! Dobrze zapowiada się też "Mock. Ludzkie zoo" Krajewskiego :D

      Usuń
    3. Czyli lato mocno kryminalne :D Jak czytam opis nowego "Mocka", to mi szczęka opada za każdym razem :P

      Usuń
  2. A ja muszę koniecznie zaopatrzyć się w "Labirynt duchów"

    OdpowiedzUsuń
  3. Na "Labirynt duchów" i ja czekam. Mam nadzieję, że uda mi się po niego sięgnąć.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czekam na kilka tytułów, ale nie znajdują się one na Twojej liście. Życzę Ci, aby wszystkie trafiły do Ciebie!

    OdpowiedzUsuń
  5. "Labirynt duchów" koniecznie będę musiała zdobyć! Co prawda przede mną jeszcze "Więzień nieba", ale to tylko kwestia czasu. ;)
    A ja właśnie nawet z pierwszą częścią Prawa milenium czekam na ukazanie się całości. Na "Zawód: powieściopisarz" też się czaję, a "Czerwone wilczątko" zapowiada się bardzo ciekawie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Zapowiada się okres naprawdę obfity w ciekawe pozycje! Intryguje mnie zwłaszcza nowa powieść autorki ,,Małego życia"! :)
    Pozdrawiam! włóczykijka z imponderabiliów literackich

    OdpowiedzUsuń