poniedziałek, 18 lipca 2016

Zapowiedzi literackie: lato 2016

Nie, nie żeby mi stosy książek do przeczytania zmalały, a skąd… Stosik czekających na mnie książek przy łóżku przewyższa już samo łóżko. Nie wspominam już o ebookach na czytniku… na szczęście one nie piętrzą się w karcące stosy. Ach i nie powiem, że tak naprawdę zamiast czytania, powinnam naparzać książkę i w końcu ją skończyć… Tak czy inaczej, wślepiam oczyska w zapowiedzi i już przebieram nóżkami, bo książkowe lato zapowiada się smakowicie…


Mój numer jeden na lato, to najnowsza książka Grażyny Plebanek  Pani Furia. Jeszcze nigdy nie czytałam nic tej autorki, choć obserwując ją w przestrzeni literacko-facebookowej, darzę ją olbrzymią sympatią. Gdy przeczytałam opis Pani Furii, aż zaczęłam wstrzymałam oddech. Konieczna konieczność!

Mam też ochotę trochę się pobać tego lata, a że rzadko sięgam po horrory (właściwie to prawie nigdy), to decyzja, jaką książkę wybrać jest naprawdę trudna. Kusi mnie King, którego jeszcze nic nie czytałam (Rok wilkołaka nie liczy się!). Ale też bardzo intryguje mnie opis i okładka Pustki Andrew Michaela Hurley’a.

Przyglądam się też zapowiedzi Furia ludzi Północy - Dzieje świata wikingów Philipa Parkera, bo wiecie… serial Wikingowie został brutalnie przerwany i muszę mieć jakiś substytut Ragnara i Flokiego.

I bardzo ciekawie zapowiadająca się steampunkowa powieść Iana Tregillisa Mechaniczny. Już przy samym czytaniu opisu słyszałam tykanie zegarów. Bardzo jestem ciekawa całości, coś czuje, że może wciągnąć od pierwszych stron. No i ta okładka…

Podejrzałam sobie też obecny w księgarni od kilku dni Mroczniejszy odcień magii  V.E. Schwaby i wydaje mi się mieć w sobie to coś. Myślę, że popodczytuję go jeszcze troszkę i opowiem Wam o nim co nieco :)

I absolutnie, ale to tak na amen, zakochałam się w okładce nowego wydania fraszek Jana Sztaudyngera. Puch ostu jest taki śliczny, że jestem gotowa posiadać go tylko dla samego wyglądu. Na całe szczęście jego zawartość także zapowiada się przepysznie. Jeszcze tylko miesiąc i zdobędę tę książkę…

A wy na jakie książki czekacie tego lata? :)



14 komentarzy:

  1. Myślę, że "Mroczniejszy odcień magii" mógłby mnie bardzo zainteresować...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślałam o Tobie, gdy czytałam opis tej ksiażki :)

      Usuń
    2. Dziękuję :)
      Chyba w takim razie będę musiała ją przeczytać ;)

      Usuń
  2. Ojjjj kusisz kusisz, mam ochotę niemal na wszystkie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak dużo książek, a tak mało czasu :P

      Usuń
  3. Mam już zamówiony "Mroczniejszy odcień magii" :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja teraz mam ochotę na kryminały i krwawe historie:) muszę zobaczyć książki, które opisujesz, ponieważ nawet mnie zainteresowały :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmm to może jakaś Katarzyna Bonda? :D

      Usuń
  5. Hej, nominowałem Cię do Liebster Blog Award :) Jesteś osobą, która 6 lat temu zachęciła mnie do blogowania (wówczas recenzyjnego). To moja pierwsza nominacja w blogosferze (przez tyle lat tylko jedna :D), nominowałem więc Ciebie :) Jeśli będziesz miała ochotę, możesz wziąć udział pod linkiem: Zapraszam do wzięcia udziału pod linkiem: http://siemowi.blogspot.com/2016/07/liebster-blog-award-jestem-nominowany-i.html

    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Same cudowności wybrałaś i każdą bym z chęcią przeczytała i jeszcze "Bez daty", które podczytujesz w wolnych chwilach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Bez daty" jest jak taka miękka koronka wśród książek <3

      Usuń