sobota, 9 stycznia 2016

Teraz czytam: Shirley Jackson


Zakochałam się w twórczości Shirley Jackson. Zadurzyłam się w jej słowach jak nieśmiała nastolatka. Zawsze mieszkałyśmy w zamku połknęłam bez opamiętania. Przyjaciółka poprosiła o pomoc w znalezieniu ebooka, a ja szukając, rzuciłam okiem na kilka pierwszych słów książki i przepadłam. Pierwsze, drugie, trzecie i już kończyłam pierwsze zdanie, akapit, stronę, rozdział. Objadałam się słowami Shirley jak pączkami z różanym nadzieniem, zlizywałam kropki i przecinki, jak lukier. Rozkoszowałam się każdym kęsem…

Nie zdążyłam skończyć jedną książkę, a już szukałam następnych. Kobieca wersja Neila Gaimana – tak o niej mówią. I tak, zgadzam się z tym. Podbiła moje serce momentalnie, zaczarowała kilkoma słowami. Łapię się na myśli, że chciałabym ją czytać bez końca. Ją i tylko ją. Przeraża mnie to, a zarazem wciąga w jej powieści jeszcze mocniej. 

Istnieją autorzy doskonali – pierwsza z niemożliwych rzeczy do uwierzenia jeszcze przed śniadaniem. 

11 komentarzy:

  1. Właśnie kupiłam "Życie wśród dzikusów" i "Poskramianie demonów", tylko dlatego, że przypomniałaś mi, jak wspaniale pisze Shirley Jackson...
    "Zawsze mieszkałyśmy w zamku" przykurzyło się nieco na półce, ale obiecuję solennie przeczytać ją na nowo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O "Poskramiaczu demonów" nie wiedziałam... DZIĘKUJĘ! Losie, będę czytać tę panią na okrągło...

      Usuń
  2. Wspaniały cytat! Ostatnio do mnie dotarły dwa białe koty (podziękuj Mirandzie ode mnie!), a poza tym... Cóż, teraz ja szukam ebooka. Jeśli te książki są tak wspaniałe jak ten cytat - przepadnę na wieki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na wieki nie przepadnę, podoba mi się, ale cytat książki nie obrazuje :).

      Usuń
    2. Jakbyś nie znalazła ebooka daj znać, wspomogę ;)

      Usuń
    3. Znalazłam, więc wiem, że ta książka mi się aż tak nie podoba, choć podoba :).

      Usuń
    4. Ale znalazłaś "Nawiedzonego" czy "Zawsze mieszkałyśmy w zamku" ;>

      Usuń
    5. Nawiedzonego. Ale to drugie też chcę przeczytać, bo ma piękny tytuł :).

      Usuń
    6. Aaaa, bo "Nawiedzony" tak nie chwyta od pierwszych zdań jak "Zawsze mieszkałyśmy..." :)

      Usuń
  3. Oj kusi cytat kusi. Chyba bez żalu odłożę na później książki ostatnio czytane i zanurzę się w tych magicznych słowach Shirley Jackson..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Shirley... z każdym przeczytanym jej słowem staje się moją coraz lepszą przyjaciółką ;)

      Usuń