niedziela, 11 maja 2014

Tam, gdzie rośnie śnieg

Gdy przydarza się nam coś złego, szukamy pomocy wszędzie. A co jeżeli wszystko, co nam się przydarza w życiu, jest dokładnie tym, czego pragnęliśmy, tylko gdy już to wszystko osiągniemy, uświadamiamy sobie, że to wcale nie jest to, czego chcemy. A życie jest jedno i zbudowane jest z cegiełek zwanych „decyzjami”.

Marta jest żoną wielce szanowanego poety i pracownika uniwersytetu, ma piękny dom, spokojną pracę i… nic poza tym. Bo w wirze podobania się mężowi, absolutnie zapomniała o sobie - ma jego znajomych, pracę, którą on załatwił, mieszka w jego domu. Jest jak Śpiąca Królewna, która budzi się nagle i widzi, że książę nigdy po nią nie przyszedł.

Ale bajki istnieją, są tuż obok nas i Marta znajduje swoją.

Jej nazwa brzmi „Ulica Pogodna”. Ulica jak wszystkie inne, tylko jej mieszkańcy jacyś dziwni, uśmiechnięci, życzliwi, pomocni. Krok i Marta w absolutnej ciemności słucha jak rośnie śnieg, kolejny – znajduje się w domu trzech sióstr wyjętych prosto spod pióra Czechowa, jeszcze jeden – otwiera Sklep Rzeczy Niekoniecznych. Wystarczy tylko się odważyć, a Ulice Pogodną można znaleźć za każdym zakrętem.

Bardzo przyjemna powieść, pachnie lipową herbatą i słońcem. Można ją czytać w najsroższą zimę, a i tak ogrzeje dłonie. Czyta się z uśmiechem na twarzy, pozwala wypocząć, a Śpiącym Królewnom daje radę. Bo życie naprawdę jest jedno, warto budować je ze swoich własnych cegieł.

14 komentarzy:

  1. Ciekawa lektura, mam na nią chrapkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawa, taka hm... niebanalna. Ciesze się, że po nią sięgnęłam :)

      Usuń
  2. Lubię takie książki, więc chętnie po nią sięgnę! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie piszesz, mam ochotę na tę lekturę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Mam nadzieję, że na książce się nie zawiedziesz :)

      Usuń
  4. Czytałam,ale książka nie powaliła mnie na kolana :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że jej zadaniem nie jest powalać na kolanach, a uspokoić i ogrzać jak ciepły koc i kubek herbaty. Dać myślom odpocząć.

      Usuń
  5. Intrygująca, chciałabym poznać ją bliżej.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mogłaby mi się spodobać. O tytule do tej pory nie słyszałam, więc zaraz dodaję do swojej listy "must read".

    OdpowiedzUsuń