środa, 24 lipca 2013

Domowe Melodie



Dziś będzie nie książkowo, a muzycznie. Słyszeliście o projekcie "Domowe Melodie"? To kilkanaście piosenek tchnących domową magią, bo powstały właśnie tak - w czterech przytulnych ścianach. Jak mówi twórczyni projektu - Justyna Chowaniak: 
"Domowe melodie" to projekt kilkunastu własnoręcznie nabazgranych i skomponowanych piosenek. W domu. Razem z płaczem, spalonym garnkiem, gorączką i dziurawą skarpetą. Nagrywam. Rejestruję ulotny fragment mojego życia... Po drodze pojawili się moi muzykanci najlepsi - Staszek i Kuba.I tak sobie klepiemy domowe bity."


Dla mnie każdy z tych utworów stał się magicznym zaklęciem, przywracającym domowy spokój, wspomnienia, myśli. Jedne historie przeżyło się samemu, o innych słyszało, inne się przeczuwa. Melodie są domowe, a dom to nie tylko ściany, to ludzie, rodzina, bliscy, życie - o tym wszystkim opowiadają te utwory, opowiadają spokojnie, domowe, z szufelką w tle. Bo dziurawe skarpetki zwykle znają całą prawdę.

A teraz posłuchajcie...

"Północ"

"Północ jest cicha, ona pozwala
z lekką pościelą w świat się oddalać.
Jestem zbyt nisko, by spadać."



"Grażka"

"Grażyna pochodzi z domu
gdzie młode się topiło.
Jej ojciec też utonął,
jak z matką w tango płynął."




"Łono"

"On poszedł z tamtą panią,
A Ty, zostałaś tu sama..."



Iiiii hicior mojej stancji:
"Chłopak"

"Za to w kieszeniach ma magiczny pył
I na mnie on działa
Kiedy wywija ja się gibam z nim
W pyle jestem cała"



Nie pamiętam, bym kiedykolwiek słyszała tyle prawdziwości w muzyce...


2 komentarze:

  1. No i teraz ja nie moge zrobic o Nich wpisu, bo Ty juz napisalas wszystko, co mysle! I jeszcze w tym swoim muzykowaniu sa tacy swobodni, tacy naturalni, ze sluchajac czy ogladajac ich, samemu sie od razu odpoczywa :)

    OdpowiedzUsuń